Pneu podle výrobce

Ocelové disky
Hliníkové disky
Pneu podle sezóny
Pneu podle typu
Informace
Odkazy


   

Technický rádce

how_to_read_tyre_tcm  

Každá pneumatika má na své bočnici zobrazené informační údaje, které můžeme považovat za tzv. LEGITIMACI.

 

 

 

 

 

Připravili jsme pro Vás několik informačních pozic popisující jednotlivé značení pneumatiky.

 

 

 

 

 

 

Pozice č. 1 ŠÍŘKA pneumatiky v mm, která je vzdálená k vnějším okrajům bočnic nahuštěné pneumatiky bezráfků.

 

Pozice č. 2 VÝŠKA pneumatiky, která je rovna polovině rozdílu celkového průměru pneu a jmenovitého průměru ráfku. Poměr: výška pneu : šířce pneu v %

 

Pozice č. 3 označuje RADIÁLNÍ konstrukci pneumatiky, která je označena písmenem R. Toto označení nalezneme na bočnici za údajem o výšce (profilu) pneumatiky.

 

Pozice č. 4 PRŮMĚR RÁFKU v palcích (1 palec = 25.4 mm)

Pozice č. 5 HMOTNOSTNÍ INDEX pneumatiky určuje maximální zatížení pneumatiky při maximální rychlosti,

Pozice č. 6 RYCHLOSTNÍ INDEX pneumatiky, který je značen písmenem, které odpovídá maximální rychlosti pneumatiky.

Pneumatiky s označením ZR nemají index nosnosti vyznačen. Dříve než si tyto pneumatiky zakoupíte měli by jste se informovatu výrobce o tom zda jsou tyto pneumatiky pro Váš vůz vhodné.

Na obou bočnicích pneumatiky jsouindexy nosnosti a rychlosti vyznačeny. První číslo udává nosnost pneu v JEDNOMONTÁŽI, druhé číslo znázorňuje nosnost v DVOJMONTÁŽI.

Pozice č. 7 TUBELESS – bezdušová pneumatika.

Pozice č. 8 označuje schvalovací značku a číslo ECE = potvrzení odpovídající požadavkům předpisu ECE-R30.

Pozice č. 9 vyznačuje polohu indikátoru opotřebení (1,6 mm) uvnitř drážek dezénu. Pokud je opotřebení pneumatiky tak, že indikátory splývají se sousedními žebry dezénu, znamená to, že zbývá 1,6 mm dezénu. Pneumatika by měla být ihned vyměněna, protože 1,6 mm je minimálnízákonem povolená hloubka dezénu.

Pozice č. 10 vyznačují písmena M+S = označení zimní pneumatikynebo pneumatiky způsobilé pro provoz na sněhu a ledu.

Pozice č. 11 označení na pneumatice znázorňuje odzkoušení v náročném provozu ve sněhu podle postupů ISO = vyhovující a získává příslušnou certifikaci.

Pozice č. 12 DOT pneumatiky – poslední 3-4číslí - Před rokem 2000 se datum výroby pneumatiky označovalo trojicí číslic na konci sériového čísla. První dvě číslice odpovídaly týdnu, poslední číslice roku výroby. Dekáda 1990-1999 je označena symbolem 3. Od roku 2000 se používá čtyřčíselný kód, kde třetí a čtvrtá číslice odpovídá roku výroby.

Pozice č. 13 označení DOT znamená, že pneumatika odpovídá americkým předpisům.

Pozice č. 14 číselné označení výrobce podle Ministerstva dopravy je kódované označení konstrukce a identifikace pneumatiky podle amerických předpisů..

Pozice č. 15 označuje zemi, ve které byla pneumatika vyrobena.

Pozice č. 16 znázorňuje Obchodní název pneumatiky = název konstrukce a výrobní řady např. Diadem Linero, Carat Excelero aj.

Pozice č. 17 označuje podrobnosti o konstrukci pneumatiky vyžadované americkým ministerstvem dopravy.

Pozice č. 18 označuje maximální tlak a nosnost huštění pneumatiky kanadských, amerických a australských předpisů.

Pozice č. 19 označení radiální konstrukce

Pozice č. 20 označení požadované americkými předpisy pro ochranu spotřebitele - Jednotná klasifikace jakosti pneumatik (UTQG)

Pozice č. 21 Vyznačuje polohu indikátorů opotřebení zimního dezénu (4 mm) uvnitř drážek dezénu. Pokud je pneumatika opotřebená tak, že indikátory opotřebení zimního dezénu splývají se sousedními žebry pneumatiky, zbývají pouze 4 mm dezénu. Pro zajištění optimální bezpečnosti v zimních podmínkách doporučujeme pneumatiky vyměnit, jakmile hloubka dezénu klesne pod 4 mm.

 

 



Zasílání informací o akcích

Chcete dostávat pravidelně informace o slevách a akčních nabídkách do vaší e-mailové schránky?